شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣

آخرین اخبار :

  • برنامه نوروزی سینماهای کشور
  • برنامه نوروزی سینماهای کشور
  • برنامه نوروزی سینماهای کشور
  • برنامه نوروزی سینماهای کشور
  • برنامه نوروزی سینماهای کشور
  • برنامه نوروزی سینماهای کشور



  چاپ        ارسال به دوست

در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ؛

نشست فیلم خبر مستند "ایران وود" برگزار شد

سینمای نو > سرویس فیلم های کوتاه و مستند     

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ، نشست فیلم خبر "ایران وود" ساخته رضا دانش پژوه در جریان برگزاری سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار شد و شاهین امین مجری_ کارشناس این نشست بود‌.

در این نشست رضا دانش پژوه کارگردان "ایران وود" که با محوریت یک فردِ عشق فیلم ساخته شده است، گفت: دو سال پیش ویدیویی از طریق واتس اپ به دست من رسید که نشانگر بخشی از فیلم های کاراکتر «ایران وود» بود. من تلاش کردم این فرد را از نزدیک ببینم و بعد از صحبت با او به این نتیجه رسیدم که فیلمی درباره اش بسازم . داستان این فیلم واقعی است و به خاطر اضافه‌ کردن مخاطبان ، قصه را تغییر ندادم.

وی گفت: ابتدا قرار بود همراه هم فیلم بسازیم اما من به او گفتم تو دنبال فیلم خودت باش و من هم از پشت صحنه فیلم می سازم این در حالی است که فیلم او به نتیجه نرسید اما فیلم من ساخته شد.

این کارگردان بیان کرد: ما برای ساخت فیلم به روستایی رفتیم و به روستاییان گفتیم اگر قرار است فیلمی ساخته شود باید فیلم را دهیار و ... ببیند. این کار را کردیم تا ذهن ممیزی آنها فعال شود یعنی این شایعه را ایجاد کردیم در واقع نتیجه تفکر من به صورت مستند درآمده است یعنی من در این فیلم شرایطی را حتی به دروغ فراهم کرده ام اما نتیجه واقعی است.

دانش پژوه درباره کاراکتر نقش زن این فیلم گفت: من به مستند ملتهب علاقه ندارم به خاطر همین دوست نداشتم وارد چالش های زندگی کاراکترها شوم و اصلا این را مورد نیاز نمی‌دیدم.

این مستندساز بیان کرد: در عالم واقع هم کاراکتر فیلم ما بسیار تنهاست. این کاراکتر قابلیت این را دارد که فیلم های دیگری درباره او ساخته شود چون ما از خطه پر زحمتی هستیم، از یک شرایط جغرافیایی سخت آمده ایم و چالش های زندگی ما خلاصه نیست و تفسیر دارند. در منطقه ما یعنی کهگیلویه و بویراحمد خانواده‌ ها پر جمعیت هستند و گاهی اتفاقاتی دشوار برایشان رخ می‌دهد. می‌خواهم بگویم همه ابعاد افراد را نمی‌شود در فیلم گنجاند.

وی عنوان کرد: من در فیلمم ارجاعات سینمایی هم داده ام یعنی در بخش هایی از آن می شود رد پایی از «جدایی نادر از سیمین» یا فیلم کیارستمی دید.

دانش پژوه توضیح داد: کاراکتر فیلم من گاهی با بخش هایی از فیلم مخالف بود و من آنها را حذف کردم چون کرامت آن شخص برایم اهمیت داشت.

وی در پایان عنوان کرد: من تهیه کننده «عالیجناب» هم هستم و درباره این فیلم هم باید بگویم ما در کشوری زندگی می کنیم که عرف مقدم تر از شرع است، زن ها بعد از طلاق آسیب پذیر می شوند بنابراین تجربه زیستی این زن باعث شد به همسرش برگردد و راه قبلی را ادامه دهد.



١١:١١ - جمعه ٢٢ آذر ١٣٩٨    /    شماره : ٨٢٢٥٥    /    تعداد نمایش : ١٨٠







سینمای ایران در گذر تاریخ



فیلم و صدا

سایر رسانه ها

تبلیغات

برگزیده ها

دارای مجوز شماره 89.25738

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


پیوندها

سینمای نو را دنبال کنید

کلیه حقوق این سایت برای سینمای نو محفوظ و استفاده از مطالب آن با ذکر کامل نام منبع مجاز است