سینمای نو > سرویس هنرهای تجسمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " ، امیر نصیری درباره این تکنیک میگوید : «در ده سالی که پیوسته با فلز سر و کار داشته ام، گرچه بسیاری از تکنیکها، ابزارها و فناوریها را آزموده ام، اما آنچه بیش از همه چیز مرا به آنچه از فلز خواسته ام نزدیک کرده، «تاکاری» بوده است. تا زدن پیوسته و مدام فلز بر روی هم، بدون هیچ ابزاری و تنها با دست بین من و فلز رابطهای دیالکتیکی برقرار کرده ، که دیگر تنها من نیستم که به میل یا به قهر سخن میگوید، فلز نیز مجال گفتگو و بیان مییابد. اینگونه است که گاهی من و گاهی فلز، مجال بیان مییابیم.»
امیر نصیری درباره مجموعهای که جمعه ششم بهمن در گالری هپتا به نمایش میگذارد، میافزاید:
«اصرار برای من نیرویی است که مایه سعی و خطای بیپایان و موتور محرکه کوشش است. در رفتارِ «تا زدن و گشودنِ فلز» اصرارِ من به تا زدن و اصرار فلز به حفظ حالت پیشین است که فرم دهنده شکل نهایی است. در این مجموعه تعداد تا زدنها برای هر حجم، عامل افتراق و شناسایی حجم است. در عین حال حجمی که با این تعداد تا زدن پدید میآید، برایم نشانگر نوعی از بودن در جهان است. به عنوان مثال «دو به توان سه» چیدمان وسیعی را ساخته که برای من تداعیگر بیکرانگی است. یا «دو به توان پنج» شطرنجی را شکل داده که برایم احتمال را تداعی میکند. در این مجموعه در کنار حجمها و چیدمانها، تنآویزهایی را ارائه خواهم کرد که مانند بخشی از تن در یک پیکره گچی به کار رفته اند. این بخش، که «دو به توان تن» نامیده شده اند، برای بیان از بدن بهره میجویند و از طریق تکرارهای هندسی، ایجاد فضا بر روی تن و تبدیل تن به عرصه اصرار بر زیستن، با کل مجموعه در پیوند اند. تنی که نه زن است و نه مرد و دوئیت در آن به واحدی یکه تبدیل شده است.»
در کنار ارائه این آثار، نشستی با حضور امیر نصیری و سخنرانى حمید شانس در هفته دوم نمایشگاه برگزار خواهد شد. اين نمايشگاه جمعه ۶ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ گشایش مییابد و تا ۱۸ بهمن(به استثنای شنبهها) در معرض دید همگان است.
گالری هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبهروی پارک هنرمندان، بنبست نیکوشهر، شماره سه واقع شده است.