شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣

آخرین اخبار :



  چاپ        ارسال به دوست

توسط روابط عمومی مسابقه ؛

داوران مسابقه عکس «همه جا در دسترس» معرفی شدند

سینمای نو > سرویس هنرهای تجسمی        

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از روابط عمومی مسابقه عکس «همه جا در دسترس» ، افشین بختیار ، رسول اولیا زاده، محمد فرنود به عنوان داوران مسابقه عکس «همه جا در دسترس» انتخاب شدند. در این مسابقه عکس که توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دبیری حمزه اولیازاده در مرحله فراخوان قرار دارد، داوران پس از چند مرحله بررسی آثار، سه برگزیده این مسابقه را انتخاب می کنند. در عین حال آثار برگزیده گسترده تری توسط این داوران گزینش شده و در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد و آثار برگزیده پس از رونمایی در نمایشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

در فراخوان این مسابقه درباره موضوع آن آمده است: تصویر، زبان و مرز ندارد و در قاب آن می توان مفاهیم را به سادگی به مخاطب ارائه و اهداف مطلوب را به بهترین شکل در اقشار جامعه نهادینه کرد. از این رو با توجه به دسترسی عموم جامعه به شبکه های مجازی و نقش موثر عکس در این رسانه ها، مسابقه عکس حرفه ای با عنوان «تاثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق دورافتاده را برگزار می کنیم تا گستره این دستاوردهای مهم از چشم همگان پوشیده نماند.

محورهای این مسابقه، تاثیر و نمود ابزار ارتباطات جمعی در مناطق و فرهنگ ها و اقوام مختلف کشور، تاثیر ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در تسهیل زندگی روزمره روستاییان،استفاده از تجهیزات فناورانه (گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و....) و برنامه ها و شبکه های مجازی در مناطق دور افتاده و پیامدها و تاثیرات مثبت و منفی پیشرفت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قرار گرفتن آن در دسترس همه به ویژه در فرهنگ و زندگی روستاییان ذکر شده است.

در ادامه بخشی از سابقه فعالیت داوران این مسابقه آمده است:

افشین بختیار متولد 1329 تهران  فارغ التحصیل رشته برق صنعتی از دانشگاه علم و صنعت است. او که دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، حدود 45 سال است که به کار عکاسی از موضوعات طبیعت، معماری، مردمی، صنعتی و هوایی از ایران و میراث فرهنگی و آثار باستانی مشغول است. از ایشان بیش از 65 جلد کتاب نفیس ایران شناسی چاپ شده است.

همچنین همکاری با برنامه تلویزیونی مستند ایران به عنوان عکاس هوایی بیش از 80 شهر ایران، همکاری با سازمان پژوهش و کتاب های درسی مدارس، همکاری با سازمان میراث فرهنگی ایران و بیشتر استان ها به عنوان عکاس معماری، همکاری با سازمان جهانی ثبت آثار معماری از جمله مسجد جامع اصفهان به عنوان عکاس، همکاری با سازمان میراث فرهنگی اصفهان برای عکاسی از مناطق شناسایی شده و ثبت جهانی آن، ههکاری با شهرداری اصفهان، تهران و کرمانشاه به عنوان عکاس مناطق تحت پوشش، همکاری و عکاسی زمینی و هوایی از بارگاه امام رضا(ع) و چاپ کتاب بارگاه امام رضا(ع)، همکاری با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان عکاس مناطق آزاد کشور از جمله خارک، چابهار، قشم، کیش و نکا،  عکاس پایانه های نفتی و همکاری با وزارت نفت،  همکاری با استانداری استان های سیستان و بلوچستان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، عضو رسمی عکاس یونسکو در خاورمیانه، عکاسی کاخ موزه های ایران،  داور بیش از 40 مسابقه و جشنواره عکاسی در ایران و خارج از ایران، برپایی نمایشگاه های متعدد با موضوع طبیعت، معماری، مردمی در ایران و چند کشور دیگر از جمله انگلیس، قطر، سوریه، لبنان، اتریش، آلمان، کانادا، سوئد و... و عضو رسمي هنرمندان پيشكسوت ايران از سوابق ایشان به حساب می آید.

رسول اولیازاده متولد 1336 ،پیش از انقلاب عکاسی را به همراه دوست صمیمی خود رسول ملاقلی پور آغاز کرد و تدریجا با شروع انقلاب اسلامی و تظاهرات و عکاسی از راه پیمایی ها و در گیری های انقلاب به شیمی عکاسی و ظهور و چاپ عکس های خود پرداخت وی همزمان با عکاسان حرفه ای دیگر از جمله استاد  علی رئیس شقاقی که از پیشکسوتان عکاسی تبلیغاتی و صنعتی می باشند، آشنا شده و اندوخته های علمی خود را در زمینه عکاسی تکمیل کرد. رسول اولیا زاده ادامه تحصیل خود را در رشته گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانیده واز سال 1372 مشغول به تدریس در رشته های مختلف هنری از جمله گرافیک، نقاشی و عکاسی در دانشگاه های مختلف شده و پس از آن  در سال 1390 موفق به کسب درجه 1 هنری در رشته عکاسی شد .

از جمله فعالیت های مهم  وی می توان به از ابتدای رهبری حضرت آقا، حضور در روابط عمومی دفتر و فعالیت در زمینه های عکاسی و گرافیک به عنوان عکاس خاص در آن مجموعه اشتغال داشته است. حضور موفق وموثر در چند دوره حج تمتع و عمره به عنوان عکاس که حاصل آن انتشار آثار ارزشمند و تاثیر گذاری در نشریات نمایشگاه های متعدد است. حضور در بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا به همراه پنج هنرمند پیشکسوت عکاس دیگر به دعوت استان مقدس امام هشتم جهت عکاسی از آن مکان مقدس، حضور در مسابقات عکاسی درچندین کشور خارجی، برپایی نمایشگاه های نقاشی و عکاسی در داخل و خارج از کشور و کسب موفقیتهایی در همین زمینه، دبیری و داوری حداقل 8 دوره مسابقات "عکس عاشورایی"، 7 دوره جشنواره عکس " ما می توانیم "،  4 دوره مسابقات عکس " شمسه " و 2 دوره مسابقات عکس " کارت پستال های شهری "، عضویت هیئت مدیره 3 دوره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، مدیریت خانه عکاسان ایران به مدت 10 سال اشاره کرد.

محمد فرنود از سال ۱۳٥۳ ﮐﺎر ﻋﮑﺎﺳﯽ را آغاز کرد. وی ﻋﮑﺎﺳﯽ  آژاﻧس ﺧﺑری ﺳﯾﭘﺎ ﭘرس ﻓراﻧﺳه از ﺳﺎل 1362 است. وی به مدت 4 ﺳﺎل ﻋﮑﺎس وﯾژه ﻣﺟﻠه ﺗﺎﯾم شد و همچنین یکی از 10 ﻋﮑﺎس ﺑرﮔزﯾده ﺟﻧﮓ اﯾران و ﻋراق نام گرفت. ﺑرﭘﺎﯾﯽ ﻧﻣﺎﯾﺷﮕﺎه ھﺎی ﺗﮑﺛﯾری ﺧﯾﺎﺑﺎﻧﯽ از ﺟﻧﮓ اﯾران و ﻋراق ، در ﺳﮫ ھزار ﻣﺣﻠﮫ داﺧل و خارج، ﺑرﭘﺎﯾﯽ ﻧﻣﺎﯾﺷﮕﺎه ھﺎی ﺗﮑﺛﯾری ﺧﯾﺎﺑﺎﻧﯽ از ﺟﻧﮓ اﯾران و ﻋراق ، در ﺳه ھزار ﻣﺣﻠه داﺧل و خارج از ﮐﺷور ھﻣراه ﺑﺎ "ﮐﺎوه ﮔﻠﺳﺗﺎن" ، "رﺿﺎ دﻗﺗﯽ" ، "آﻟﻔرد ﯾﻌﻘوب زاده" و "ﻣﻧوﭼﮭر دﻗﺗﯽ" در ﺳﺎل ۱۳٦۰، ﺗﮭﯾه ﮔزارش ھﺎی ﺗﺻوﯾری )ﺧﺑری، اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ از ﮐﺷورھﺎی آﺳﯾﺎی ﻏرﺑﯽ، آﻓرﯾﻘﺎﯾﯽ، اروﭘﺎﯾﯽ) و اﻧﻌﮑﺎس آن ھﺎ را در ﻣطﺑوﻋﺎت داﺧﻠﯽ  ﺑﯾن اﻟﻣﻠﻠﯽ، ﻋﮑﺎﺳﯽ از رھﺑران ﺳﯾﺎﺳﯽ: "ﻓﯾدل ﮐﺎﻟﺗرو" ، "اﯾﻧدرا ﮔﺎﻧدی" ، "ﯾﺎﺳر ﻋرﻓﺎت" ، " داﻧﯾﺎل اورﺗﮕﺎ" ، • "ﻣﻌﻣر ﻗزاﻓﯽ" ، "ﻧﻠﺳون ﻣﺎﻧدﻻ" و ده ھﺎ ﺗن دﯾﮕر، ﺑرﻧده ی ﺳﮫ دﯾﭘﻠم وﯾژه ی ھﯾﺋت داوران از ﻣﻌﺗﺑرﺗرﯾن ﻣﺳﺎﺑﻘه  ﻋﮑس ﺧﺑری ﺟﮭﺎن • )worldpressphoto  ﻋﮑس از ﺟﻧﮓ اﯾران و ﻋراق و زﻟزﻟه  ﺷﻣﺎل اﯾران ۹ ( و ﺑرﮔزﯾده ﺷدن  ﺑرﭘﺎﯾﯽ دو ﻧﻣﺎﯾﺷﮕﺎه ﻋﮑس در آﻣرﯾﮑﺎ ﺗوﺳط ﻣﺟﻠه ﺗﺎﯾم و... از جمله فعالیت های وی است. او از ﺑﻧﯾﺎﻧﮕذاران و اﻋﺿﺎی اﺻﻠﯽ ھﯾﺋت ﻣوﺳس و اﻧﺟﻣن ﻧوﯾﺳﻧدﮔﺎن و ﻋﮑﺎﺳﺎن ورزﺷﯽ ،اﻧﺟﻣن  ﻋﮑﺎﺳﺎن ﻣطﺑوﻋﺎت اﯾران ،اﻧﺟﻣن ﻋﮑﺎﺳﺎن ﺑﺣران و اﻧﺟﻣن ﻋﮑﺎﺳﺎن ﻣﻠﯽ اﯾران اﺳت.

نشانی دبیرخانه: خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، کوچه چهارم، پلاک 3، واحد 3 است.



١٤:٣٩ - شنبه ١٣ مرداد ١٣٩٧    /    شماره : ٧٠٨٤٣    /    تعداد نمایش : ٣٦١







گالری ها


فیلم و صدا

سایر رسانه ها

گالری عکس

دارای مجوز شماره 89.25738

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


پیوندها

سینمای نو را دنبال کنید

کلیه حقوق این سایت برای سینمای نو محفوظ و استفاده از مطالب آن با ذکر کامل نام منبع مجاز است