سینمای نو > سرویس هنرهای تجسمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، علی باقری در افتتاح این نمایشگاه گفت: یکی از مهمترین ارکان هر فیلم پوستر آن است،زیرا بهعنوان ویترین و معرف فیلم نوعی بازگشت از جهان و فضایی است که قرار است مخاطب با آن در فیلم روبرو شود.
وی ادامه داد: در طراحی پوستر فیلم سعی میکنم جانمایه اثر را که متشکل از پلانها و سکانسهای متوالی است در یک قاب به بیننده منتقل کنم.
باقری افزود: هر پوستر به نمایش درآمده ،سفارشدهنده هم دارد و همچنین بیشتر کارها، برگزیده جشنوارههای مختلف بودهاند که یکی از پوسترها با عنوان «رویاهای دم صبح» در بیش از ۲۰۰ جشنواره بین المللی حضور داشته است.
این هنرمند با اشاره به این که پوستر سینما اولین برخورد مخاطب با یک فیلم است گفت: پوستر باید نشان دهد که فیلم چیست و مثل یک شناسنامه عمل میکند، در واقع در یک پلان هم تصویر و هم اطلاعات نوشتاری وجود دارد.
باقری ادامه داد: پوستر فیلم علاوه بر این که باید در خدمت هدف مشخص سفارشدهنده باشد باید به عنوان اثری مستقل نیز مورد توجه قرار گیرد.
در نمایشگاه طراحی پوسترهای سینمایی علی باقری ۲۷ اثر به نمایش درآمده است.
نمایشگاه پوسترهای سینمایی علی باقری با عنوان «فیوویژن» تا ۴ تیر در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقهمندان است