سینمای نو > سرویس فیلم های کوتاه و مستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از ستاد خبری سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلم كوتاه تهران ، شهرام مكری كه در این رویداد فرهنگی بخشی از نشست «روشهای جدید برای فیلمهای جدید» را برگزار كرد، درباره حاشیههای به وجود آمده پیرامون صحبتهای سعید روستایی در این نشست درباره نقش دستیار كارگردانی گفت: من فكر میكنم كل ماجرایی كه از صحبتهای سعید روستایی در فضای مجازی بازتاب پیدا كرده است، حاصل یك سوءتفاهم است. زیرا قبل و بعد حرفهای این كارگردان منعكس نشده و روح حاكم بر كل آن جلسه در آن هویدا نیست.
وی ادامه داد: قضاوت درباره این چند جمله كار دقیقی نیست. روستایی پس از صحبتهای كاوه سجادیحسینی كه خود او نیز سابقه دستیاری را در كارنامه دارد به این دلیل كه سوءتفاهمی پیش نیاید در توضیح تكمیلی صحبتهایش گفت منظور من كم كردن كار دستیاران در سینما نیست، بلكه منظور انتخاب مسیر فیلمسازی است.
مكری توضیح داد: در آن جلسه سعید روستایی درباره تفاوت ورود به سینمای بلند حرفهای از طریق ساختن فیلم كوتاه و دستیاری كارگردانی صحبت كرد كه دو مسیر متفاوت از یكدیگرند و ساختن فیلم كوتاه به این دلیل كه هویت كارگردان در آن وجود دارد، مسیر درستتری میتواند باشد؛ این موضوع تنها یك انتخاب است و به هیچ عنوان كم كردن ارزش و زحمت كار دستیاران نیست.
كارگردان «ماهی و گربه» با تأكید بر نقش دستیاران كارگردان افزود: سینمای ایران بیشتر از شام شب به دستیار كارگردانش وابسته است و من خودم نمیتوانم تصور كنم كه بتوانم بدون دستیارم قدمی بردارم و این نكتهای است كه سعید روستایی هم درباره نقش دستیاری در فیلم «ابد و یك روز» به آن اشاره و تأكید كرد.
وی در پایان گفت: باز هم تأكید میكنم كه این ماجرا سوءتفاهمی بیش نیست و ما در سینمای ایران همان اندازه كه فیلمسازان كوتاهی داریم كه به سینمای بلند وارد شدهاند، دستیاران كارگردانی داریم كه فیلمهای بلند موفقی ساختهاند. اما شخصا بیشتر از این خوشحال میشدم كه موضوع جلسات ما درباره فیلم كوتاه و جایگاه آن بیشتر از این حواشی مورد توجه دوستان در فضاهای مجازی قرار میگرفت.
سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران 25 تا 30 مهرماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.