سینمای نو > سرویس سینما
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " ، رضا فرهمند در مراسم معرفی مردمی فیلم اظهار کرد : از آنجا كه فیلم مستند در ایران تا بهحال از اكران مردمى برخوردار نبوده ، مخاطب ایرانى به دلیل تقسیم توجه خود به جزئیات فیلم با زیرنویس ، كمى به مشكل برمیخورد.
این کارگردان ، در پاسخ به چرایى انتخاب نقش زن به عنوان یك ژورنالیست جنگ، توضیح داد: مهمترین نكته فیلم، اشاره به مبحث خانواده و زن است؛ زیرا چه در ایران و چه در خارج از ایران، هیچوقت به نقش و رویكرد زنان به خصوص در شرایط جنگ با داعش اشاره نشده و نكته جالب ماجرا، اظهارنظر بخشى از زنانی است كه عراقی نیستند و از خارج از کشور به عراق آمدهاند.
فرهمند به بىطرفى و پرهیز فیلم از جبههگیرى در برخورد با معضل داعش اشاره و خاطرنشان كرد: میزان آزادانه بودن فیلم به قدرى زیاد بود كه هیچ ممیزى بین آن دسته از زنانى كه در شرایط سخت زندگى با داعشىها قرار داشتند، با زنانى كه میگفتند ما دوست داریم داعش دوباره برگردد، وجود نداشته است.
کارگردان مستند «زنانی با گوشواره های باروتی»، از دیدن فیلم خود در جمع مردم ابراز خشنودى كرد و گفت: به این دلیل كه ممكن است فیلم ما برای اکران عمومی در یک گروه سینمایی به نمایش درآید، پى بردن چگونگی ارتباط مخاطب با فیلم یک نیاز ضروری است.
وی در ادامه با تقدیر از جشنواره سی و ششم به دلیل اهمیت دادن به فیلم های مستند در این دوره، بیان کرد: واقع امر این است که حضور مستندها در جشنواره فجر امسال مستلزم جسارت و ساختارشکنی ویژه ای است که میتواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد؛ به نظرم می رسد دبیر جشنواره، لطف بزرگی به فضای مستند ایران داشته و امیدوارم این اتفاق مستدام و ادامه دار باشد و مخاطبان ایرانی هر روز بیشتر از گذشته با مستند آشنا شوند.