پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣

آخرین اخبار :



  چاپ        ارسال به دوست

مسعود اطیابی در «کافه‌فیلم» :

«صبح روز هفتم» متفاوت از نگاه کلی فیلم‌های دیگرم نیست

سینمای نو > سرویس تلویزیون 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «صبح روز هفتم» که در برنامه «کافه فیلم» مقابل اکبر نبوی مجری -کارشناس این برنامه سخن می گفت ، اظهار کرد : این فیلم را در سال ۸۸ یا زودتر ساختیم و خیلی متفاوت از نگاه کلی فیلم‌های دیگرم نیست. اگر با خروس جنگی مقایسه کنید ، شاید به‌نظر متفاوت بیاید ؛ اما وجهه‌های مشترکی که حالا ممکن است پنهان هم باشد ، در همه فیلم‌های من وجود دارد که برمی‌گردد به نگاهم به پیرامونم ، افراد و جامعه و ایدئولوژی و هر چیزی که می‌تواند جهان بینی من را بسازد و در کارهایم جاری کند.

وی با اشاره به این که در این فیلم به باورها و ایدئولوژی خودم نزدیک‌تر شده‌ام ، گفت: عدد هفت می‌تواند نشانه عبور انسان باشد از مراحل مختلف. به‌ تعبیری طی کردن هفت منزل و فضای عبور از اتفاقات مختلف؛ اما «صبح روز هفتم» منظورش این نبود. منظورش گیرافتادن در یک روز است. روزی که انسان متوجه خودش می‌شود و از آن روز عبور می کند و صبحی می‌رسد. کارگردان «صبح روز هفتم» افزود : انسانی را روایت می‌کنیم که هفت روز پیاپی در یک روز گیر کرده و روزش جلو نرفته و وقتی جلو رفت که خودشناسی پیدا کرد و بعد هم ارتباطی با پیرامونش پیدا کرد.

اطیابی گفت: علاقه‌ای ندارم بیشتر از این فلسفه فیلم را بشکافم چون اگر درست از آب درآمده باشد، ناخودآگاه این پیام را باید رسانده باشد؛ اما تلاشمان بر این بود که به انسان گوشزد کنیم که برای ساختن فردای بهتر نیاز به حرکت از امروز به فردا داریم که لزوماً از درون خودمان باید صورت بگیرد. سیروس قصه از زندان آزاد می‌شود اما بعد از این آزادی باید تلاش کند از زندان خودش آزاد شود و باید بداند که کیست و کجا قرار گرفته است.

کارگردان این فیلم سینمایی که در شبکه آی‌فیلم نمایش داده شد، خاطرنشان کرد: به سیروس قصه مهلت داده شده که یک روزش را چندبار ببیند و تکرار کند و بالاخره از روزمرگی دربیاید و به یک جان‌آگاهی برسد.

وی همچنین در توضیح ارتباط قهرمان اصلی قصه با افرد دیگر در فیلم توضیح داد: اگر نسل بعدی بخواهد مثل ما باشد، پیشرفتی در جامعه اتفاق نمی‌افتد. ما در این فیلم انتقال آموزه‌ها را گنجاندیم وقتی سیروس با مربی صحبت می‌کند.

اطیابی ضمن یادکردن از مرحوم فرخزادی ، مرحوم پورستار و زنده‌یاد کیومرث ملک‌مطیعی که در این فیلم حضور داشتند، درباره شهرام حقیقت‌دوست ، ایفاگر نقش سیروس در «صبح روز هفتم» گفت: شهرام یکی از بهترین بازیگرانی‌ست که من با او کار کردم. کار شهرام حقیقت‌دوست مشکل‌تر از بازیگران دیگر بود. باید نقشش را در طولانی‌مدت حفظ می‌کرد و از طرفی، باید قصه را درک می کرد که به درک خوبی رسیده بود. بازیگر همراهی بود و نظم و همراهی‌اش خیلی کمک‌کننده بود. شهرام حقیقت دوست باسواد است و نظرات خوبی دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «خاک و مرجان» افزود: در فیلم «خاک و مرجان» هم فقط کالبد فیزیکی افغانستان برایم مهم نبود و می‌خواستم بازیگر افغانی که انتخاب می‌کنم معنای درونی را متوجه شود. آقای ممنون مقصودی هم این ارتباط و درک را به‌صورت غنی داشت.



١٧:٣٦ - شنبه ٣٠ تير ١٣٩٧    /    شماره : ٧٠٥٤٢    /    تعداد نمایش : ٣٠٨







سینمای ایران در گذر تاریخ



فیلم و صدا

سایر رسانه ها

تبلیغات

برگزیده ها

دارای مجوز شماره 89.25738

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


پیوندها

سینمای نو را دنبال کنید

کلیه حقوق این سایت برای سینمای نو محفوظ و استفاده از مطالب آن با ذکر کامل نام منبع مجاز است