دوشنبه ١٧ ارديبهشت ١٤٠٣

آخرین اخبار :



  چاپ        ارسال به دوست

در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر ؛

رافائل میناسکانیان در تالار وحدت روی صحنه رفت

سینمای نو > سرویس موسیقی        

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و اعلام روابط عمومی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر ، در این کنسرت که در ساعت 21 به مرحله اجرا گذاشته شد، رپرتوار برنامه میناسکانیان به سه بخش کلی تقسیم می‌شد. در بخش اول میناسکانیان آثاری از باخ را به مرحله اجرا گذاشت. ظاهرا این قطعات پیش از این یک‌بار ، دوازده سال پیش توسط میناسکانیان به مرحله‌ی اجرا درآمده بود؛ در بخش اول او پارتیتوی شماره 828 یوهان سباستین باخ را اجرا کرد. در این بخش به ترتیب قطعات Partita No. 4 In D Major, BWV 828: I. Ouverture/ Partita No. 4 In D Major, BWV 828: II. Allemande/ Partita No. 4 In D Major, BWV 828: III. Courante/ Partita No. 4 In D Major, BWV 828: IV. Aria/ Partita No. 4 In D Major, BWV 828: V. Sarabande/ Partita No. 4 In D Major, BWV 828: VII.    Gigue/ Partita No. 4 In D Major, BWV 828: VI. Menuet اجرا شدند.

«میاسکانیان» که یکی از چهره‌های تاثیرگذار در پیانونوازی معاصر است با وجود سخت بودن رپرتوار آغازین با تبحر بسیار به نوازندگی پرداخت. در این رپرتوار قطعات به تریتب پرشور، منطم و خیال انگیز، تند و سریع آرام‌بخش، عاشقانه و رمانتیک و حزن‌آلود بودند. او در میان تشویق حضار صحنه را ترک کرد و چند دقیقه بعد بازگشت. در بخش دوم میناسکانیان Piano Sonata in A minor, D 784 (Schubert را برای اجرا در نظر گرفته بود. او به ترتیب قطعات I. Allegro giusto/ II. Andanteو III. Allegro vivaceرا به مرحله اجرا گذاشت. این بخش احساسات عیان بیشتری در مقایسه با پارت اول داشت و از پیچیدگی‌های بخش اول فاصله داشت . Intermission قطعه بعدی بود که می‌شد از عبارت حزن ملایم در موردش استفاده کرد. در ادامه باز هم میناسکانیان صحنه را ترک کرد تا برای اجرای بخش سوم آماده شود. در آغاز این بخش میناسکانیان دوباره به صحنه بازگشت و تشویق حاضران در سالن مواجه شد. او بعد از ادای احترام به مخاطبان پشت پیانو نشست و حرکتی به انگشتان و گردنش داد تا برای اجرای پارت بعدی آماده شود. پس از مکثی نسبتا طولانی که با خیره ماندن نگاه میناسکانیان به پیانواش همراه بود این نوازنده چیره دست انگشتانش را روی کلیدهای پیانو گذاشت و اجرای قطعاتی از شوپن  را آغاز کرد. در این بخش او سه قطعه را اجرا کرد. Polonaise-fantaisie, Op.61/ Nocturne - No 7 in C Sharp Minor Op 27-1/ Scherzo No. 2 in B-flat minor, Op. 31 را اجرا کرد و به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

درست مطابق آنچه پیش‌بینی می‌شد این رسیتال پیانو که البته مخاطبان خاص خودش را هم داشت مورد توجه قرار گرفت.



٢١:٠٠ - دوشنبه ٢٦ بهمن ١٣٩٤    /    شماره : ٤٦٢٦٥    /    تعداد نمایش : ١١٦٦







سینمای ایران در گذر تاریخ



فیلم و صدا

سایر رسانه ها

تبلیغات

برگزیده ها

دارای مجوز شماره 89.25738

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


پیوندها

سینمای نو را دنبال کنید

کلیه حقوق این سایت برای سینمای نو محفوظ و استفاده از مطالب آن با ذکر کامل نام منبع مجاز است