سینمای نو > سرویس پویانمایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون ، این آیین با حضور مدیران سینمایی، بزرگان و فعالان عرصه انیمیشن و داوران ایرانی و خارجی جشنواره ، شامگاه پنجشنبه 12 خرداد 1401 در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران به شرح زیر است :
تنديس طلايي به فيلم اول/ کلاغ/ اهورا شهبازی/ بخش کوتاه/ به دلیل اقتباسی خلاق و کمالگرا در قصهگویی روان و خلق فضایی حماسی
تنديس نقرهاي به فيلم دوم/ خرچنگ/ شیوا صادقاسدی/ بخش کوتاه/ به دلیل تکامل و پختگی در به تصویرکشیدن ظریف رنج و گسست روانی
تنديس برنزي به فيلم سوم/ آتش سرخ/ مونا عبداللهشاهی/ بخش کوتاه/ به دلیل خلق حماسهای شاعرانه و پرتمثیل با مفهوم امید
تنديس طلايي به بهترين فيلم با موضوع كودک و نوجوان/ قدم یازدهم/ مریم کشکولینیا/ بخش كودک و نوجوان/ به دلیل خلق دنیایی دوست داشتنی و کودکانه از جنس کاغذ، هنر و قصه
تنديس طلايي به بهترين اثر تلويزيوني/ چیا شیر نمیخوره!/ امیر سحرخیز، هاجر مهرانی، مرتضی ناییجی/ بخش تلويزيوني به دلیل ایجاد دنیایی جذاب، دلپذیر و آموزنده برای کودکان
تنديس طلايي به بهترين اثر تبليغی/ واویلا ویلی/ عقیل حسینیاننسب/ بخش تبليغی/ به دلیل اثربخشی و ارتقای کیفیت استاپ موشن در تبلیغات ایرانی
تنديس نقرهاي به بهترين فيلم تجربي/ تاریکی/ حسین مرادیزاده/ بخش تجربی/ به دلیل خلق تصاویر بکر (ارژینال)، بدیل و ژرف از زندگی
تندیس نقرهای به بهترین دستآورد فنی و هنری/ گذشته/ حمید محمدی حجةآبادی/ بخش کوتاه/ به دلیل استفاده ماهرانه از تکنیک استاپ موشن در قصهگویی
تنديس طلايي به بهترين فيلمنامه/ جسم خاکستری/ امین کفاشزاده/ بخش کوتاه/ به دلیل داستانگویی جذاب و هنرمندانه
تنديس طلايي به بهترين پويانما ( انيماتور)/ کلاغ/ اهورا شهبازی/ بخش کوتاه/ به دلیل تسلط و تبحر در متحرکسازی دوبعدی برای انتقال احساس و بازیسازی تاثیرگذار
تنديس طلايي به بهترين فضاسازي/ بزرگترین ماجراجویی گُلی/ الیکا مهرانپور/ بخش کوتاه/ به دلیل خلق فضایی لطیف و نوستالژیک در بیان خیالبافی کودکانه
تنديس طلايي به بهترين موسيقي/ آتش سرخ/ یوسف قربانی/ بخش کوتاه/ به دلیل همراهی ماهرانه و تاثیرگذار برای تکمیل حماسهای شاعرانه
تنديس طلايي به بهترين صداگذاري/ نهنگ سفید/ آرش قاسمی، محمد قاسمی/ بخش کوتاه/ به دلیل دقت و ظرافت استادانه در خلق صدا و ارتباط تنگاتنگ آن با تصاویر و کامل کردن دنیای فیلم با خلق صدا و افکتهای صوتی
تنديس طلايي بهترين اثر بلند به هیچ فیلمی تعلق نگرفت.
جايزه ويژه هيئت داوران/ دیوار چهارم/ محبوبه کلایی/ بخش کوتاه/ به دلیل خلق دنیایی شگفت انگیز از واقعیت و خیال برای بیان داستانی تاثیرگذار
جايزه ويژه دبير جشنواره/ فرشید مثقالی/ به خاطر آغازگری در هنر صنعت پویانمایی در بیش از نیم قرن گذشته
ديپلم افتخار/ دست و تخممرغ/ فاطمه غرویمنجیلی/ بخش کودک و نوجوان/ به دلیل روایتی خیالانگیز و کودکانه
ديپلم افتخار/ ...رفت/ سمانه فضلالهاسدی/ بخش کوتاه/ به دلیل ملاحت، ایجاز و ظرافت در بیان موضوع
ديپلم افتخار/ شمارههای افسانهای/ مهدی علیبیگی/ به دلیل استفاده ماهرانه از کمترین عناصر بصری در بازآفرینی حرکات شخصیتهای ورزشی
دیپلم افتخار/ پدر/ محمد کیوانمرز/ به دلیل استفاده ماهرانه از قابلیتهای تکنیک سه بعدی در خلق فضای جذاب و دیدنی
پایاننامههای برتر
تندیس طلایی بهترین پایاننامه نظری هزینههای چاپ و انتشار پایان نامه به صورت کتاب/ محبوبه کلایی/ دانشگاه هنر/ موضوع: تدوین ساختار فضا در انیمیشن به مثابه فضای ریزوماتیک
لوح تقدیر و جایزه نقدی/ مهدی جلاییفر/ دانشگاه صدا و سیما تهران دانشکده رادیو و تلویزیون/ مطالعه کارکرد نظریه گشتالت در سادهسازی طراحی بصری شخصیت برای مجموعه های انیمیشن تلویزیونی
لوح تقدیر و جایزه نقدی/ مهسا کبیریزمانی/ دانشکده تربیت مدرس/ متحرکسازی چهره شخصیت در انتقال هیجان و احساسات به تماشاگر در نمونه های منتخب مطالعاتی
پس از بررسی و مطالعه پایان نامههای ارسال شده بر اساس ملاکهای داوری به شرح زیر، پایان نامههای رسیده ارزیابی شدند:
1. کاربردی بودن پایاننامه و تأثیر گذار بودن آن در افزایش بنیه علمی جامعه انیمیشن
2. رعایت اصول علمی و قوائد نگارش صحیح پایان نامه به عنوان یک اثر علمی-پژوهشی
3. قابلیت تبدیل پایان نامه به یک کتاب با مخاطب حداکثر
مسابقه دانشجویی ایران
تنديس طلايی به بهترين کارگردانی در بخش دانشجويی/ ۰۱۶/ فائزه دادگرآزاد/ تندیس طلایی بهترین کارگردانی به اثر ۰۱۶ به دلیل دکوپاژ جسورانه و متنوع، بهرهگیری از نماها و میزانسن خلاقانه همراستا با مفهوم بدیع مورد نظر فیلمنامه و توانایی حفظ فضای مورد نظر داستان توسط امکانات کارگردانی.
تنديس طلايی به بهترين فيلمنامه در بخش دانشجويی/ بهشت/ مجیدرضا عیوضی/ تندیس طلایی بهترین فیلمنامه به اثر بهشت به دلیل بهرهگیری درست در انتخاب داستان و روایت متناسب با مدیوم دنیای ویژه خیالانگیز مختص آثار انیمیشن.
تنديس طلايی به بهترين انيماتور در بخش دانشجويی/ مالایز/ لیلا آهنگ، مریم علوی، سارا حنیف، مرضیه کردلو/ تندیس طلایی بهترین انیمیت به اثر مالایز به دلیل رعایت درست اصول بنیادین انیمیت و تنوع و گستردگی حرکات شخصیتهای حاضر در اثر و توانایی حفظ رویکرد متحرکسازی در طول روایت داستان.
دیپلم افتخار/ دماغ / حمیده تیموری/ دیپلم افتخار به پاسداشت همه آثار حاضر در باکس آثار دانشجویی که هر یک کیفیتی ویژه در اثر خود دارا بودند به نمایندگی اهدا شد به اثر دماغ برای تکنیک بدیع و دیزاین خلاقانه در روایت داستان.
مسابقه دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی
تنديس طلايی بهترين فيلم در بخش دينی به هیچ فیلمی تعلق نگرفت.
تندیس طلایی بهترین کارگردان در بخش دینی به هیچ فیلمی تعلق نگرفت.
تندیس طلایی به بهترین فیلم در بخش ارزشهای انقلاب اسلامی/ این واقعیته/ کارگردان: سیداحسان حیدری، تهیهکننده: سیداحسان حیدری و محمدجواد جعفری/ به خاطر فیلمنامه سیال و مناسب بصری، هویت بصری و گرافیک قابل قبول، استفاده مناسب از رنگ، صداگذاری و موسیقی مناسب، حرکت های مناسب دوربین و هماهنگی قابل قبول در طراحی فضا، کاراکترها و آبجکت های تصویری.
بخش بینالملل
تنديس طلايي به فيلم اول/ دایی توماس، حسابدار روزها/ رژینا پسوآ/ بخش کوتاه
تنديس نقرهاي به فيلم دوم/ دختر/ دریا کاشچ ییوا/ بخش کوتاه
تنديس برنزي به فيلم سوم/ یادگار یادگار/باستیَن دوبوآ/ بخش کوتاه
تنديس طلايي به بهترين فيلم با موضوع كودک و نوجوان/ بوریا/ مینگ سونگ آه/ بخش کودک و نوجوان
تنديس طلايي به بهترين اثر دانشجويي/ زیبایی/ پاسکال شلبلی/ بخش دانشجویی
تنديس طلايي به بهترين اثر تلويزيونی/ بی باک- لِیما گبووی/ شارلوت کامبون، مای اِنگویِن/ بخش تلویزیونی
تنديس طلايي به بهترين اثر تبلیغاتی/ روز یوز ایرانی/ عقیل حسینیان نسب/ بخش تبلیغی
تنديس طلايي به بهترين اثر بلند/ کاغذپارهها/ بهزاد نعلبندی/ پویانمایی بلند
تندیس نقره ای به بهترین دستآورد فنی و هنری/ فریز فریم/ سوتکین فرشتِیخن/ بخش کوتاه
جایزه ویژه سیفژ/ فقط یک بچه/ سیمونه جامپائولو/ بخش کوتاه
جايزه ويژه هيأت داوران/ سلسلهای از خطوط موازی/ ماکس هاتلر/ بخش تجربی
جايزه ويژه دبير جشنواره/ ژرژ شوئیزگبل
دیپلم افتخار/ مدار تنها/ فردریک زیگل، بنژامن مورار/ بخش کوتاه
دیپلم افتخار/ تئوفراستوس/ سرگئی کیبوس/ بخش کودک و نوجوان
دیپلم افتخار/ شیطانی در جیب/ آنتوآن بنوآ، مَتیلده لوبه/ بخش دانشجویی
دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران از 8 تا 12 خرداد در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
بیانیه بخشهای مختلف دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران
بیانیه بخشهای مختلف دوازدهمین جشنواره دوسالانه بینالمللی پویانمایی تهران از سوی هیأت داوران هر بخش به شرح زیر است :
بیانیه داوران مسابقه ایران
باعث خوشحالیست که بعد از مدت ها فرصتی برای دور هم جمع شدن دوباره جامعه انیمیشن فراهم شده است و پرده نقرهای سالنهای نمایش فیلم جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران بار دیگر با شخصیتهای خیال انگیز دنیای جذاب انیمیشن جان گرفت.
تاثیر همهگیری کرونا بر هنر صنعت انیمیشن باعث بروز مشکلات بسیاری برای هنرمندان بود اما همزمان موجب جدی شدن و به روزرسانی روشهای دورکاری شد که میتواند فارغ از مرزها و محدودیتها، استعدادها را نمایان کند.
هیئت داوران دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران ضمن همدلی بابت این واقعه دشوار جهانی، قدردان تلاش هنرمندان و تولیدکنندگان و دستاندرکاران این هنر صنعت میباشد.
مشکلات سه سال اخیر بر سختی تولید انیمیشن افزوده و با این حال، تولیدات بسیاری از نظر هیئت داوران شایسته توجه و تقدیر بوده است. سعی ویژه ما انتخاب آثار برگزیده از نظر ارتقاء بیان ِهنری و نیز از نظر تکنیکی بوده است و قطعا به دلیل محدودیتها تعدادی از آثار از این توجه جا ماندهاند. امیدواریم این جشنواره در دورههای بعد شاهد گذر کردن از این تنگنا و رسیدن به دورهای روشنتر باشد.
باعث افتخار است که شاهد درخشش فیلمسازان زن نسبت به دورههای قبل بودیم آنچنان که در دوازدهمین دوره جشنواره هنرمندان زن در بخش فیلمهای ایران ، به دلیل کیفیت آثار ، جوایز بیشتری را دریافت کردند.
همچنین باعث افتخار است که شاهد رشد در آثار هنرمندان جوان بودیم که نوید ظهور نسل توانمندی را میدهد و متاسفیم که در زمینه تولید فیلم بلند بر خلاف سالهای قبل شاهد تعدد آثار نبودیم.
در پایان لازم است تشکر ویژهای از دبیر محترم جناب آقای کریمیصارمی و دست اندرکاران جشنواره به جا آوریم که در این شرایط سخت برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی تلاش میکنند.
فاطمه گودرزی، محمد خیراندیش، بابک نکویی، معین صمدی و محمدامین همدانی
بیانیه داوران بخش دانشجویی مسابقه ایران
جشنواره بینالمللی پویانمایی، جشن اصلی اهالی انیمیشن از بدو تشکیل تا امروز بوده، این جشنواره در بخش ملی، تراز آنچه امروز در فضای این حرفه میگذرد و در تلاش برای ترسیم چشمانداز پیش روست.
در چند سال اخیر با تخصیص بیشتر رشته انیمیشن به عنوان رشتهای مجزا (همانگونه که همیشه نیاز بوده) در دانشگاههای کشور، امکان بسط دانش متخصصان فراهم شده است. شور و انگیزه دانشجویان این رشته در کنار میل همراهی اساتید فضایی فراهم آورده تا کمبودهایی که در جریان اصلی تولیدات انیمیشن به مثابه هنر صنعت، گریبان این رشته را گرفته به گونهای مرتفع گردد.
در این میان آثار انیمیشن دانشجویی به لحاظ خلاقیت و جنبههای هنرمندانه از جایگاهی ویژه برخوردار است. بخش دانشجویی جشنواره انیمیشن نه فقط بستری برای دیده شدن آثار دانشجویان که از آن مهمتر محملی در راستای افزودن پیشنهادات خلاقانه، شجاعانه و تجربه گرایانه در حوزههای مختلف این هنر صنعت است.
با در نظر گرفتن این پیش درآمد به داوری این بخش و طرح مولفههای مورد توجه می پردازیم.
بر این پایه تلاش شد تا سه بخش کارگردانی، فیلمنامه و متحرکسازی در آثار راه یافته به مرحله پایانی با عنایت به مولفههایی همچون «هویت مداری در کلان روایت فرهنگ ملی، شجاعت در خلاقیت، تسلط به مهارت، دغدغهمندی نسبت به مسائل روزآمد» مورد ارزیابی قرار گیرد.
سطح کیفی آثار نهایی چنان چشمگیر بود که برگزیدن یک اثر در هر بخش را بسیار چالش برانگیز میکرد و همین چالش دلنشین نویدِ برآمدن هنرمندانی کارآمد در آیندهای نزدیک برای انیمیشن ایران را میدهد و این وظیفه، دربهرهگیری از چنین تواناییهایی در کشور حتمن بر دوش همه ما به ویژه مسئولان در نگهداشت و بارور کردن این توانمندیها است.
در پایان لازم به یادآوری است تمام تلاش تیم داوری در راستای پاسداری از شرط انصاف بوده اما بی شک انتخاب نهایی از ارزش باقی آثار کم نمی کند، کما اینکه اختلاف در آرای پایانی در تمامی بخش ها بسیار ناچیز بود.
امید که در این رسالت کم خطا بوده باشیم و به همه منتخبین شادباش گفته و چشم انتظار درخششهای بیشترشان هستیم.
امیرحسن ندایی، حسن زریابی و رضا بهمنی
بیانیه داوران بخش مسابقه دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی
هیئت داوران بخش آثار دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی برخود فرض میداند تا فارغ از نتایج اعلام شده قدردان تلاشهای تک تک هنرمندانی باشد که در این بخش مبادرت به تولید و ارسال آثار کردهاند.
اگر چه ضرورت رعایت دقیق ضوابط و معیارهای جشنواره و اهداف متعالی مورد انتظار از این بخش باعث شد تا در مجموع داوران حاضر با وجود مرور چندباره آثار رسیده، انتخابی در بخش دینی مسابقه ایران نداشته باشند و تنها در مقایسه آثار رسیده در بخش ارزشهای انقلاب اسلامی یک اثر را بهمنظور دریافت جایزه تندیس طلایی در بخش ارزشهای انقلاب اسلامی معرفی نمایند. به امید شادی توام با سعادت و موفقیت برای همگان.
کریم سربخش، مجید شیخانصاری و محمدرضا دوستمحمدی
بیانیه هیأت داوران بخش پایاننامههای برتر
زبان روایت پرواز خیالانگیز در آسمان هنر پویانمایی، مکتوباتی است که به قلم هنر بر صفحه علم نگاشته میشود و میکوشد به کمال از این هنر بگوید، تا بماند آنچه لایق ماندگاری است. چنان که مقام معظم رهبری میفرمایند: اگر علم نباشد، هیچچیز نیست؛ و بدون علم اگر فناوری هم باشد، فناورىِ وامگرفته از دیگران است.
بخش علمی دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران، با هدف ارتقای سطح علمی جامعه انیمیشن و با حضور شش تن از اعضای هیئت علمی دانشگاههای هنری کشور، یک دبیر و سه داور دانشگاهی به داوری 70 اثر علمی ارسال شده در قالب پایاننامه نظری کارشناسی ارشد و رساله دکتری پرداخته است.
تلاشهای صورت گرفته در جشنواره یازدهم باعث بیشتر شناخته شدن این بخش از جشنواره در جامعه دانشگاهی انیمیشن شده و در دوره حاضر شاهد استقبال تقریبا سه برابری نسبت به جشنواره قبل بودهایم. آنچه باعث شوق مضاعف بوده است، حضور چشمگیر پایاننامههایی از سایر رشتهها و دانشگاههای غیرهنری سراسر کشور در حوزه فنی و علوم انسانی است که صرفا به واسطه تعلق خاطر دانشجو به انیمیشن، تالیف شدهاند.
اولویتهای اصلی در انتخاب و داوری آثار این بخش عبارت بودهاند از:
1. عمده بودن نقش انیمیشن در پایاننامه/ رساله
2. کاربردی بودن از لحاظ علمی و عملی
3. مطابقت با نیازهای روز جامعه انیمیشن
4. اجرای صحیح پژوهش و نتیجه گیری از لحاظ روش
5. ابتکار و خلاقیت در انتخاب موضوع و انجام پژوهش
بخش علمی امیدوار است که نشر و گسترش گفتمان علمی در جشنواره، تاثیر آن را بر خانواده بزرگ انیمیشن ایران مضاعف سازد.
آرزوی تکتک اعضای دانشگاهی این بخش، گسترش آگاهی علمی و نگاه پژوهش محور به ابعاد و شاکله امروز هنر/صنعت انیمیشن در میان هنرمندان و پژوهشگران جوان علاقمند به این هنر زیبا، خیال انگیز و ماندگار است. امیدواریم که با همت تمام دانشجویان، دانشآموختگان و استادان انیمیشن و سایر رشتههای مرتبط به این مهم دست یابیم.
احمد سفلایی، سیدنجمالدین امیرشاهکرمی، رامتین شهبازی و وحیداله موسوی
بیانیه آسیفا
ما هنرمندان انیمیشن، شاید کمتر از دیگر مردمان دنیا تحت تاثیر اپیدمی کووید قرار گرفته باشیم.
قبل از اینکه جهان به انزوا دعوت شود و شرایط سیاسی و اجتماعیاش دگرگون شود؛ ما در گوشهای با جهان تخیل خود تنها بودیم. اما میتوانیم بگوییم شرایط اقتصادیمان برای ظهور این دنیای خیال نیاز به کمک داشت.
همه میدانیم که در این میان حمایت بعضی مراکز تولید انیمیشن موجب شد که این چرخه تولید؛ هرچند آرام به حرکت خود ادامه دهد.
بیانیه سیفژ
شاید بتوان ادعا کرد که در دوران پاندمیک و در کنار بخشهای خدماتی و بهداشتی که بدون توقف و تعطیلی فداکارانه به خدمت ادامه میدادند، جامعه هنر در هر سطح و بخشی نه تنها متوقف نشد که در موقعیتهایی پا به پای اجتماع درگیر، حضور داشت و به تولید محتوا میپرداخت، حضور چندین هزار اثر تولید شده از تمام نقاط دنیا در دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران تاییدی بر این سخن است.
خواست داوران بخش سیفژ (انجمن بینالمللی فیلمسازان کودک و نوجوان) بولنت کوچک اردوغان و کاوه کنعانی برآن بود تا اثری را برگزیند که از نظر محتوا و داستان، تکنیک و زیبایی شناسی بصری، ریتم و کارگردانی و اجرا همراه با خلاقیت در هر زمینه چه اجرا و چه محتوا قابل توجه باشد.
تمام آثار راه یافته به بخش مسابقه هر کدام در بخشی قابل توجه و تقدیر بودند و شایسته جایزه. انتخاب یک اثر نهایی برای هیأت داوران کاری بسیار سخت و زمان بر بود. بیش از ۱۰ اثر از هر نظر حایز توجه و تقدیر بودند: آثاری مانند کایت ساخته Martin Smatana از کشور چک برای توجه به خلاقیت در تکنیک و اجرا در خدمت داستان و اثر قایق کوچکی که میخواست پرواز کند ساخته Ekaterina Filippova از کشور روسیه برای روایت و تصویر کودکانه؛ اما به ناچارمی بایست تنها یک اثر را انتخاب میکردیم.
در پایان تشکر میکنم از همکاران و مجریان تلاشگر جشنواره و به امید دیدن آثار بیشتر در حوزه کودک و نوجوان.
بیانیه داوران بخش مسابقه بینالملل
عصر بخیر ژرژ شوییزگبل هستم، کارگردان و تهیه کننده فیلمهای کوتاه پویانمایی از ژنو.
در ابتدا مایلم به نمایندگی از هییت داوران مراتب تشکر و قدردانی خود را از جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران به خاطر دعوت به عنوان هیئت داوران ابراز کنم.
بسیار مفتخرم که به عنوان عضوی از هیئت داوران به همراه سایر هنرمندان، اساتید، فیلمنامهنویسان و متخصصان انیمیشن انتخاب شدم.
فرصت بسیار خوبی بود برای تماشای چشمانداز انیمیشن بینالمللی به خصوص در زمینه تولید فیلمهای کوتاه مستقل.
ما به عنوان داوران جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران مفتخر بودیم که در میان بیش از 200 فیلم، شامل 3 فیلم بلند، نمای کلی از تولیدات جهانی، انواع تکنیکها و همچنین فیلمنامهها را ببینیم.
تجربه بینظیری از کشف و یادگیری بود.
آنچه که به نظر ما برجسته است این است که علیرغم تکامل مداوم فرآیندهای جدید، آنچه که همیشه حائز اهمیت است ایدهها و فیلمهایی هستند که میتوانند جامعه بشری را پیشرفت دهند.
اگرچه توجه دادن به همه آثار برجستهای که جایزه دریافت نکردهاند در این مجال نمیگنجد هیئت داوران بر خود واجب میداند تا تحسین خود را از آثار زیر ابراز دارد:
1. مکانهای خالی اثر: ژوفروآ دو کرِسی به علت: فضای عجیب ساطع شده از ان
2. خرچنگ اثر: شیوا صادقاسدی به علت: عوامل بصری برجسته فیلم
همچنین فیلمهای کوتاه دیگری از جمله:
ناهار در چمنزار اثر ژول بورژ، ژوسلن شارل، نتان آربن ویو، پییر روژمون
سیلان اثر: آدرین لوکمان
یاور اثر: آنا سولوشی
زشت و زمخت اثر: ناتا متلوخ
زیستی سرشار اثر: ایوانا بوسنیاک، تامس جانسون
حرکتها اثر: داهی جئونگ
دیوار چهارم اثر: محبوبه کلایی
وطنی شناور بر آب اثر: ساندرا دِمازیه
گفتگو با یک نهنگ اثر: آنا زامو
ما از انتخابهای نهایی هیئت داوران بسیار راضی هستیم.
به نمایندگی از دیگر اعضای هیئت داوران مایلم که از برنامهریزی فوقالعاده شما که بهرغم وجود پاندمی ترتیبی اتخاذ کردید که تجربه آنلاین تیاف کارآمد، خوشایند و به یاد ماندنی باشد، تشکر کنم.
دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمیصارمی روز ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ با معرفی برگزیدگان در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب به کار خود پایان داد.