سینمای نو > سرویس هنرهای تجسمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از به گزارش روابطعمومی موزه هنرهای معاصر تهران، هفتمین هماندیشی از این مجموعه نشستها با محوریت هنرهای تجسمی - عکاسی با حضور محمدرضا شریفزاده (پژوهشگر، مترجم، مدرس و رئیس کشوری هنر دانشگاه آزاد اسلامی ) و روزبه سلطان محمدی (دبیر جلسه)، دوشنبه ۲۹ مرداد ساعت ۱۵ با نمایش اثر اندی وارهول با عنوان "خود کشی" ، در محل سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزارشد.
در ابتدای نشست محمدرضا شریفزاده به تعریف نظریه "پایان هنر" آرتور دانتو پرداخت و نقشآفرینش های اندی وارهول و نمایش آثار او را در شروع فصل جدیدی از تاریخ هنر مورد بحث قرارداد. «دانتو اعتقاد دارد عملاً هنرمندی همچون اندی وارهول به تولید هنری میپردازد که این هنر پس از پایان هنر زاییده میشود و به وجود میآید دانتو معتقد است وارهول این هنر به بنبست رسیده و تکرارشونده را یکبار دیگر احیا میکند او وارهول را سردمدار هنر، پس پایان هنر میداند شریفزاده در ادامه بحث به رویکردهای اندی وارهول در آثار هنریاش پرداخت «وارهول هنرمندی است که برای اولینبار شروع به سخره گرفتن جهان صنعتی معاصر خویش میکند و رفتهرفته خود در این جهان صنعتی غرق میشود و به یکی از تولیدکنندگان همین جهان صنعتی بدل میگردد».